Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

ΣΙΝΕΜΑ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ






του Γ.Τσιτιριδης
φωτογραφίες Γ Στριφτάρης (striftaris.com)

Ο Δημήτρης Αποστόλου μεγάλωσε μέσα στους κινηματογράφους από μικρό παιδί και μας διηγείται την ιστορία της «ερωτικής ταινίας πορνό» γνωστή σε όλους ως τσόντα μέσα από τις αίθουσες της Αθήνας. Σήμερα τον βρίσκουμε πίσω από το ταμείο του cine Ορφέο στην πλατεία Αττικής . 


 

Πόσο καιρό υπάρχει ο κινηματογράφος ;
Εδώ είμαστε από το 1997. Πριν από αυτό το χώρο ο πατέρας μου είχε το Αντινέα το σημερινό Gagarin. Εκεί  ήμασταν 15 χρόνια.
Και ήταν από πάντα κινηματογράφοι πορνό όλοι αυτοί;
Στην αρχή παίζαμε τρία έργα , καράτε καουμπόικα , περιπέτειες και η τσόντα επειδή απαγορευότανε τότε την κυνηγούσε πολύ η αστυνομία  έπεφτε κάποιο κομμάτι εκεί που έβλεπες το έργο  για μισή ώρα μια ώρα ελληνικό η ξένο. Γ αυτό πήρε και την ονομασία τσόντα επειδή ήταν ένα κομμάτι και έπεφτε σαν τσόνταω στην ενδιάμεση πλοκή της ταινίας.
Υπήρχε νόμος που απαγόρευε την  προβολή ερωτικών ταινιών;
Ναι κανονικά. Όταν ερχότανε η αστυνομία το κόβαμε το έργο και συνέχιζε να παίζει το καράτε. Γ αυτό ο κινηματογράφος τότε ήταν με δύο μηχανές  προβολής. Η μία έπαιζε το καράτε απλά ο μηχανικός έκλεινε με το καπάκι το φακό και στο άλλο έπαιζε η τσόντα. Αν έδινε σήμα ο ταμίας  - είχαμε κάτι κουδούνια που τα πατούσαν – κοβότανε  το ερωτικό και συνέχιζε η άλλη ταινία. Αν θα σε πιάνανε υπήρχαν κυρώσεις ο υπεύθυνος του  κινηματογράφου πήγαινε αυτόφωρο. Ήταν πολύ αυστηρά μην βλέπεις τώρα που τα πουλάνε στα περίπτερα. Το κυνηγητό σταμάτησε κάπου το 85 -87 τότε χαλάρωσαν τα πράγματα.
Το καράτε λοιπόν ήταν πάντα η πρόφαση
Ναι φυσικά. Από έξω τα ταμπλό είχαν το καράτε και οι πελάτες ρωτούσαν τη τσόντα θα έχει η όταν περνούσε η ώρα λέγανε άντε ακόμα ; βάλε την τσόντα. Όλοι για αυτό το μισάωρο που θα έπαιζε η τσόντα ερχόντουσαν.Αν όλα ήταν ήσυχα και για κάποιο λόγο δεν υπήρχε ενόχληση από την αστυνομία μπορούσες να δεις και ένα ολόκληρο έργο χωρίς διακοπή.
Τι κόσμος πήγαινε σ αυτά τα σινεμά ;
Μόνο άντρες, νεαροί ηλικιωμένοι , φαντάροι , ναυτικοί παρέες δυο τρια άτομα.
Ήταν πολλοί οι κινηματογράφοι ;
Ήταν ναι. Τώρα έχει μείνει ένας στον Πειραιά και τέσσερις στο κέντρο τότε είχε μέχρι και συνοικιακούς. Ήταν το Εσπέρια στην Αχαρνών το Elite του Κασπίρη  στην Πειραιώς που άφησε εποχή. Ερχόντουσαν πούλμαν από την επαρχία για να δουν ταινία. Μάλιστα είχε μέχρι και  live sex show εκεί. Οι θεατές έπαιρναν μαζί τους ομπρέλες και τις άνοιγαν για να μην λερώνονται από τα χύσια των διπλανών και αυτών που κάθονταν πίσω τους..  Ήταν περίπου σαν θέατρο που έδινε παραστάσεις. Που να έβλεπες το 75 live sex show; Ούτε σε ταινία δεν το είχανε δει οι περισσότεροι. Οι κινηματογράφοι ήταν γεμάτοι. Μιλάμε για πολύ χρήμα. Το elite έκοβε 2.000 εισιτήρια την ημέρα. Το Ομόνοια εκεί που είναι σήμερα τα hondos cender  στην πλατεία Ομονοίας είχε στο ισόγειο σινεμά και οι υπόλοιποι όροφοι ήταν ξενοδοχείο. Ήταν ο μεγαλύτερος της εποχής έκοβε πάνω από 2.500 εισιτήρια την ημέρα.  Περίμεναν θυμάμαι ουρές ο κόσμος για να τελειώσει η μια προβολή να ξεκινήσει η άλλη και τα ταμεία ήταν δύο και όχι ένα για να μπορούν να εξυπηρετούν τον κόσμο.
Τα πούλμαν ερχόντουσαν μόνο για αυτό το σκοπό;
Ναι το κανόνιζαν οι υπεύθυνοι  τον αιθουσών γιατί βγάζανε πολύ χρήμα μ αυτό τον τρόπο. 500.000 είσπραξη την ημέρα με εισιτήριο 70 δραχμές ήταν για την εποχή πολλά λεφτά.
Κάνανε και σέξ τότε;
Στην αρχή όχι. Ήταν και λίγο δύσκολο με τόσα άτομα μέσα. Πηγαίνανε για το χαβαλέ για το γιουχάρισμα για τις ατάκες του Γκουσγκούνη. Μου είχανε πει ότι στο Αβέρωφ  οι οικοδόμοι  ψήνανε ρέγγες και βλέπανε την ταινία. Ήταν πιο παρεήστικο. Σταδιακά άλλαξε προς το παιχνίδι το σεξουαλικό. Ήταν 90 % με 10% και με τα χρόνια αντιστράφηκε εντελώς. Υπήρχε πάντα ο φόβος και ότι γινότανε ήταν πίσω στην γαλαρία και στις τουαλέτες.  Αυτοί που ήταν μόνο για να δούνε καθόντουσαν μπροστά για να μην τους ενοχλούν κάτι που κάνουν μέχρι και τώρα.  Είναι και οι άλλοι που τους αρέσει το μάτι να βλέπουν τους άλλους να τον παίζουν.
Πότε άλλαξαν όλα αυτά ;
Στην αρχή με το video μετά με το dvd , με τα συνδρομητικά που έχουν πορνοταινίες το internet.
Ποιο είναι το κοινό ενός τέτοιου σινεμά;
Η γκάμα είναι μεγάλη. Νέοι μεγαλύτεροι γκέι στρέητ  αλλοδαποί λιγότερο ζευγάρια , τραβεστί και αυτοί που ψάχνουν να κάνουν σεξ επι χρήμασι.
Το σινεμά έχει πληγεί από την οικονομική κρίση;
Οπωσδήποτε όπως και όλα τα υπόλοιπα.  Αυτός που είναι να έρθει θα έρθει θα βρει αλλά αν ένας που ερχότανε 4-5 φορές την εβδομάδα μείνει άνεργος θα έρχεται λιγότερο. Το ίδιο ισχύει και για τους αλλοδαπούς  που δεν έρχονται με την ίδια συχνότητα. Κάποιοι πελάτες μου φύγανε από την Αθήνα στο εξωτερικό σε άλλες πόλεις.
Τι κάνει ο κόσμος που έρχεται εδώ;
Γνωριμίες για σέξ αλλά έχουν κάνει και φιλίες μέχρι και σχέσεις. Έχω καταλάβει ότι είναι και αυτοί που έρχονται για να βγάλουν χρήματα κάνοντας σεξ.



Πως βρέθηκε στην κατοχή σου το σινεμά;
Ο πατέρας μου είχε το Αντινέα όταν έληξε το συμβόλαιο νοίκιασε αυτό. Ήταν αποθήκη ξυλείας και το έκανε κινηματογράφο μέσα σε έξι μήνες και μετακομίσαμε εδώ. Στο Αντινέα τα τελευταία χρόνια παίζαμε μόνο πορνό οπότε και εδώ μόνο με ερωτικές ταινίες ξεκινήσαμε με προτζέκτορα. Παλιά παίζαμε σε φίλμ 36μμ  το οποίο αντικατέστησε μετά ο βίντεοπροτζέκτορας. Τότε με την έλευση του βίντεο ξεκίνησαν να έρχονται και οι γκέι τσόντες στην εποχή του φιλμ δεν υπήρχαν. Όταν λοιπόν ο πατέρας μου βγήκε στην σύνταξη μου μεταβίβασε το σινεμά.  Αλλά στο χώρο είμαι από μικρό παιδί. Είμαι 54 δηλαδή 40 χρόνια σχεδόν γιατί ο πατέρας  μου έκανε συνεχώς αυτή την δουλειά και τον βοηθούσα. Οι κινηματογράφοι πάντα ήταν οικογενειακές επιχειρήσεις. Είχε τύχει να χειριστώ την μηχανή προβολής να καθίσω στο ταμείο. Είχαμε κάνει θυμάμαι και μια κρύπτη στην οποία κρύβαμε την μπομπίνα με το σέξ όταν μας ειδοποιούσαν ότι έρχεται αστυνομία.  Πατούσαν στο πάτωμα και δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι από κάτω έχει κρύπτη και είναι κρυμμένες οι ταινίες.
Για τον περίγυρο σου  δεν ήταν περίεργο να κάνεις αυτή τη δουλειά και ανήθικο;
Δεν ξέρω τι σκέφτεται ο άλλος όταν του λες ότι έχεις τσοντοκινηματογράφο. Μπορεί από μέσα του να σκέφτεται διάφορα αλλά οι περισσότεροι έχουν καλή διάθεση απέναντι μου και το αντιμετωπίζουν και  με χιούμορ ρωτάνε τι ταινίες έφερα τι δείχνουν κτλ.
Εσένα σ αρέσει σαν δουλειά.;
Πριν από εδώ δούλευα σε ταξί αυτή η δουλειά είναι πιο ήρεμη μ αρέσει πιο πολύ έχω καλή επαφή με τον κόσμο και το κάνω με επαγγελματισμό.
Όταν ανοίγετε κουβέντα συνήθως για ποια πράγματα μιλάτε;
Αυτοί που είναι πολλά χρόνια πελάτες μου λένε για τον πατέρα μου γιατί τον γνωρίζανε και τον θυμούνται. Για την ζωή τους δεν μιλάνε πάρα πολύ εύκολα. Είναι λίγοι που ανοίγονται. Λένε για την οικογένεια τους , για την δουλειά τους τα προβλήματα τους.
Μόνο άντρες έρχονται;
Ως επι το πλείστον ναι. Σπάνιες φορές τραβεστί και κάποιες φορές ζευγάρια. Γυναίκες μόνες δεν έρχονται παρα μόνο με συντρόφους για να κάνουν παιχνίδι η να δουν.
Το πιο περίεργο περιστατικό που σου συνέβη;
Είναι ένας νεαρός που έρχεται μια στο τόσο και ρωτάει συνέχεια για ένα ζευγάρι αν έχει έρθει αν είναι μέσα αν τους είδα να περνάνε. Αυτός ένα βράδυ  έκανε παιχνίδι με το εν λόγο ζευγάρι μέσα στην αίθουσα και από τότε τους ψάχνει  μήπως τους πετύχει γιατί θέλει να πάει πάλι μαζί τους.



Το θεωρείς υποκρισία να έρχονται εδώ παντρεμένοι και να κάνουν σεξ με άλλους άντρες;
Κάνουν διπλή ζωή θα μπορούσες να το πεις υποκρισία αλλά εντάξει δεν το βρίσκω κακό.  Δεν μπορείς να τον κατηγορήσεις. Είναι το ίδιο υποκριτής με έναν άλλο που μπορεί να έχει δυο γκόμενες. Και αυτός διπλή ζωή κάνει.
Πως βλέπεις το μέλλον τον κινηματογράφων ;
Πριν την κρίση αυτοί που είχαν μείνει μπορούσαν να συντηρηθούν. Με τα χρόνια βέβαια άνοιξαν τόσοι χώροι τόσα μαγαζιά ο κόσμος έχει σκορπίσει. Αν το σινεμα αντέξει την κρίση θα υπάρχει για πάντα δεν θα ξεπεραστεί ποτέ. Είναι συνήθεια για πολλούς είναι άμεση επικοινωνία έχουν φετίχ με το χώρο .

 (πρώτη δημοσίευση περιοδικό fagazine)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου