Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019

Βανα Αναστασιάδου Η βασίλισσα του εσώρουχου




Μια  από τις πιο αναγνωρίσιμες περσόνες της πόλης η Βάνα γνωστή και ως Romina πρωταγωνιστεί στον κόσμο του εσώρουχου. Φιλόζωη, κοινωνική, μαμά και γιαγιά , ήρθε να σπάσει τα στερεότυπα και τις συνήθειες της Θεσσαλονίκης  και να μας διδάξει πως το εσώρουχο δεν είναι απλά ένα κομμάτι ύφασμα κάτω από τα ρούχα μας.






Πόσα χρόνια ασχολείσαι με τον χώρο των εσωρούχων;
Πάρα πολλά. Από πολύ μικρή μυήθηκα στον χώρο των εσωρούχων από τον πατέρα και τον αδελφό μου μιας και η οικογενειακή μας επιχείρηση ήταν μια βιοτεχνία, ένα μικρό εργοστάσιο εσωρούχων, στην Αγίου Δημητρίου στο κέντρο της πόλης. Αφού τελείωσα το σχολείο και σπούδασα σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο Οικονομικά μπήκα κατευθείαν στην επιχείρηση, στην πώληση χοντρικής και στις δημόσιες σχέσεις. Τότε είχαμε δύο καταστήματα ένα δίπλα στην βιοτεχνία όπου ήταν η λιανική μας και ένα στον κεντρικό δρόμο της Νεάπολης.
Όλη η πόλη σε ξέρει ως Romina με το όνομα της επιχείρησης σου και όχι με το πραγματικό. Πως σε λένε και γιατί διάλεξες το όνομα Romina. Ποια η ιστορία πίσω από αυτό;
Το πραγματικό μου όνομα είναι Βάνα, βγαίνει από το Βασιλική, αλλά η νονά μου είχε Ιταλικές ρίζες και επέμενε παρ όλο που με βάφτισαν Βασιλική να με φωνάζει Ρομίνα. Κάπως έτσι ξεκίνησαν όλοι να με φωνάζουν με αυτό το όνομα και να δώσουμε αυτό το όνομα και στην επωνυμία των ρούχων που παράγαμε. Έτσι έμεινε. Το Ρομίνα είναι ένα ευρέος διαδεδομένο Ιταλικό γυναικείο όνομα που στην γενική του σημασία σημαίνει την Ρωμιά ( από την Ρώμη, την Ιταλίδα).
Πριν γίνεις η ίδια επιχειρηματίας είχες δουλέψει κάπου αλλού;
Όχι ποτέ, διότι μεγάλωσα μέσα στα εσώρουχα από μικρό κοριτσάκι μέχρι και έφηβη και μετά τις σπουδές αμέσως μπήκα στην οικογενειακή επιχείρηση, δεν πρόλαβα να κάνω κάτι άλλο.
Αν και ασχολείσαι μια δουλειά που θεωρείτε «γυναικεία» πόσο εύκολο ειναι να είσαι γυναίκα επιχειρηματίας;
Ήμουν αρκετά τυχερή σ αυτό γιατί με περίμενε μια στρωμένη, έτοιμη επιχείρηση, σε πολύ καλές εποχές που άνθιζε η παραγωγή ρούχων οπότε τα βρήκα λίγο έτοιμα. Αργότερα βέβαια με πολύ κόπο ανεξαρτητοποιήθηκα και κατάφερα  και εγώ να εδραιωθώ στην αγορά. Όταν  άρχισα μονή μου να ανοίγομαι στην αγορά αντιμετώπισα την αμφισβήτηση και την καχυποψία. Τα πρώτα χρόνια με κοιτούσαν με μισό μάτι τώρα πιά όχι. Είμαι πολλά χρόνια στο χώρο και έχω αποδείξει τι αξίζω. Έπρεπε όμως να περάσω τις εξετάσεις μου. Για τους άντρες είναι πιο εύκολο, δεν κρίνονται με τον ίδιο τρόπο που θα κριθεί μια γυναίκα.




Έχει  δυσκολίες μια γυναίκα σε σχέση με έναν άντρα όταν έχει δική της επιχείρηση;
Πλέον όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό όπως στο παρελθόν. Οι γυναίκες δεν υστερούν σε τίποτα σε όποιο τομέα και αν δραστηριοποιηθούν. Όλα αυτά είναι στερεότυπα που παρελθόντος που ευτυχώς ξεπερνιούνται χρόνο με το χρόνο. Η μόνη δυσκολία που έχει μια γυναίκα είναι πως πρέπει να συνδυάσει την επιχειρηματικότητα με την μητρότητα και έχει να αντιμετωπίσει πολύ περισσότερες δυσκολίες από έναν άντρα γιατί είναι  υπεύθυνη για την φροντίδα των παιδιών της. Πρέπει να μοιράζεις τον χρόνο σου, είναι περισσότερο το άγχος και η κούραση. Όταν έφερα στον κόσμο τις κόρες μου ζορίστηκα με την δουλειά.
Πως αντιμετώπιζε ο σύζυγός σου την ιδέα πως είσαι επιχειρηματίας;
Ο άντρας μου με γνώρισε ως επιχειρηματία, δεν έγινα στην πορεία, δεν είχε κανένα πρόβλημα. Είναι και ο ίδιος επιχειρηματίας, ήταν πολύ υποστηρικτικός και μαζί συζητάμε και επεκτείνουμε τις επαγγελματικές μας ανησυχίες. Ήταν και είναι πάντα ο σύζυγος μου ένα κίνητρο για μένα ώστε να προχωρήσω και να τολμήσω να κάνω πράγματα.
Το εσώρουχο είναι ένα ρούχο που το φοράμε από μέσα. Έχει πρακτική σημασία. Εσύ για πρώτη φορά του έδωσες μια άλλη διάσταση το έβγαλες από την αφάνεια. Πες μου λίγα λόγια γ αυτό.
Είμαι από την φύση μου μια φιλάρεσκη γυναίκα και πιστεύω ότι το μέσα μας αντικατοπτρίζεται προς τα έξω και το αντίστροφο. Όταν μια γυναίκα φοράει ένα όμορφο και αισθησιακό εσώρουχο, όταν φροντίζει την εμφάνιση της έτσι όπως της αρέσει, αλλάζει η ψυχολογία, βγάζει αισθησιασμό και θετική ενέργεια προς τα έξω και αυτό φαίνεται. Αυτό πίστευα από πάντα, πως η εμφάνιση αντικατοπτρίζει το μέσα μας και ήθελα να το καταλάβει αυτό ο κόσμος.  Έτσι απενoχοποίησα το εσώρουχο, τα έβαλα στην καθημερινότητα του κόσμου ο οποίος μπορούσε να μιλάει πια γ αυτό χωρίς ντροπή.
Κάτι άλλο πρωτοποριακό ήταν όταν έβγαλες για πρώτη φορά το λίγο πιο τολμηρό εσώρουχο από τα sex shop που το είχαν ενοχικά κρυμμένο και πανάκριβο και το παρουσίασες σε βιτρίνες στο κέντρο της πόλης, σε φθηνές τιμές, έτσι που στέκονται οι πάντες από έξω είτε είναι ανοιχτό το κατάστημα είτε όχι και σχολιάζουν.
Ήταν ένα ρίσκο να εκπαιδεύσεις το κοινό σε κάτι εντελώς καινούργιο και διαφορετικό. Υπήρχαν τα ταμπού που όσο περνάει ο καιρός λιγοστεύουν. Σ αυτό με βοήθησε το ανοιχτό μου μυαλό και η συνεργασία και παρότρυνση από τις δύο μου κόρες με τις οποίες δουλεύουμε και συνεργαζόμαστε και με αυτό τον τρόπο εγώ μαθαίνω από αυτές και αυτές από εμένα. Στην ουσία έγινε ένα πάντρεμα της δικής μου εμπειρίας και των νέων ιδεών των κοριτσιών. Προσπάθησα και στα ταξίδια μου να έχω ανοιχτό μυαλό, να ενημερώνομαι για την δουλειά μου, να βλέπω τις νέες τάσεις και τα επιχειρηματικά βήμα στην Ευρώπη, σε μεγάλες πόλεις της Ιταλίας, και ήθελα να φέρνω πράγματα νεωτεριστικά στην Ελλάδα. Όλα αυτά μ έκαναn να απενoχοποιήσω εντελώς το εσώρουχο. Ακόμα και όταν φτιάχναμε τις βιτρίνες στο κατάστημα που βρίσκεται στο πιο κεντρικό σημείο της πόλης μου έλεγαν πολλές φορές: “Αυτό το εσώρουχο πρέπει να είναι λίγο πιο  πίσω πιο κρυμμένο γιατί το βάζεις μπροστά” αλλά εγώ τους έδινα να καταλάβουν πως θα πρέπει να παρουσιάζονται όλα τα εσώρουχα γιατί είναι ένα μέρος της ζωής μας, δεν είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει να ντρεπόμαστε. Ήταν διστακτικοί οι πελάτες στην αρχή αλλά οι περισσότερες πελάτισσες μου πλέον νιώθουν πολύ άνετα με το εσώρουχο. Τυχαίνει να έρθει και ένας άντρας το πρωί και να μου πει ότι αυτό είδα με την γυναίκα μου εχτές στην βιτρίνα σου και ήρθα να το αγοράσω.
Το  μαγαζί σου έχει μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, αναγνωρίσιμο πλέον από όλους, φάνταζε περίεργο και υπερβολικό στην αρχή ενώ τώρα όπου και αν δεις εσώρουχα είναι εμφανές ότι το αντιγράφουν.
Το σημαντικότερο που πιστεύω πως παίζει ρόλο είναι η ευγένεια, η σωστή εξυπηρέτηση, η επαφή με τον κόσμο, πράγματα που δεν αντιγράφονται όμως πιστεύω πως η ατμόσφαιρα σε ένα μαγαζί παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο και έχει την σημασία του. Είναι καθαρά τα χρώματα που μου άρεσαν και τα έκανα σήμα κατατεθέν μου.
Τι είναι το εσώρουχο για εσένα. Πως θα περιέγραφες την σχέση σας;
Η σχέση μου με το εσώρουχο είναι καθαρά ερωτική και απασχολεί την καθημερινότητα και το μυαλό μου ευχάριστα συνεχώς.
Τι σου ζητάνε και τι συζητάνε μαζί σου οι πελάτισσές;
Στα τόσα χρόνια της πορείας μου, έχω συζητήσει άπειρα θέματα όπως την ανησυχία μια κοπέλας για το πώς θα είναι στο πρώτο ραντεβού της και στην ενδεχόμενη πρώτη της ερωτική επαφή, για τα εσώρουχα της πρώτης νύχτας του γάμου, μέχρι το πώς κάποιος θα ανανεώσει το ερωτικό ενδιαφέρον του παρτενέρ ανανεώνοντας τα εσώρουχα. Πολλές από τις πελάτισσές μου επιστρέφουν μετά και μου λένε τα νέα τους. Έχω πολύ δεμένη και προσωπική σχέση με τις πελάτισσες τις βλέπω ως μια μοναδική ξεχωριστή περίπτωση και νοιάζομαι γ αυτές.
Είναι οι Έλληνες ως κοινό συντηρητικοί;
Είναι πολύ λιγότερο από όσο νομίζουμε, το ζώ καθημερινά. Ενώ πιστεύουμε ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν ταμπού, είναι πραγματικά πολύ ανοιχτοί δεν υπάρχουν ταμπού, έχουν άνεση και ειδικά τα νέα κορίτσια.  Είναι απενεχοποιημένα εντελώς και χαίρομαι πραγματικά γ αυτό.
Τι αλλαγές βλέπεις τόσα χρόνια στην αγορά θετικά και αρνητικά;
Μια αλλαγή, η μεγαλύτερη στην τοπική αγορά είναι το διαδίκτυο που μπήκε στην ζωή μας. Πρέπει τα καταστήματα και η αγορά να συμβαδίσει με την τεχνολογία και να μπει στον κόσμο των social media , των site και φυσικά των e shop ηλεκτρονικών πωλήσεων. Εγώ προσωπικά πρέπει να παρακολουθώ βίντεο, πασαρέλες και οίκους μόδας για να βλέπω πως κινείται η μόδα, ποια χρώματα και σχέδια θα φορεθούν. Ο καταναλωτής έχει πλέον άποψη, είναι αποδέκτης πολλών εικόνων και πραγμάτων. Το διαδίκτυο έφερε όλο τον κόσμο κοντά. Όλα υπάρχουν στο κινητό μας πλέον. Θα  πρέπει να ασχολούμαι κάθε ημέρα με την τεχνολογία, τις σελίδες, τις φωτογραφίες.  


Είσαι πολύ γνωστή και για την φιλοζωική σου δράση ειδικά στα social media. Αγαπάς πολύ τα σκυλιά της γειτονιάς και τα προσέχεις. Έχουν γίνει οι μασκότ σου.
Μόνιμα έχω σκυλιά έξω από τα μαγαζιά. Έχουν την δική τους ιδιαίτερη θέση, νερό και τροφή. Κάποια στιγμή αυτό έγινε αντιληπτό και βγήκε παραέξω μέσα από το ίντερνετ και το facebook Οποιοδήποτε αδέσποτο και αν περάσει είναι ευπρόσδεκτο αλλά έχω και τα μόνιμα της γειτονιάς εδώ και πολλά χρόνια. Κάποια μεγάλωσαν χάθηκαν, έφυγαν, ήρθαν μετά άλλα. Η αγάπη που τους δείχνω νομίζω τα προσελκύει έρχονται μόνα τους και έτσι ποτέ δεν μένουμε χωρίς σκυλάκια στην πόρτα μας. Έχουμε και στην οικογένεια μας 3 σκυλάκια το ένα το πιο μεγάλο το έχω καθημερινά μαζί μου. Δεν ξεκινάει η μέρα μου αν δεν το έχω πλάι μου.
Από πού αγοράζεις τα προϊόντα σου και τι σκέφτεσαι πριν πάρεις κάτι για να το φέρεις στην Θεσσαλονίκη;
Κάνω τουλάχιστον τέσσερα μεγάλα ταξίδια στο εξωτερικό, σε μεγάλες εκθέσεις για να μπορώ να ενημερώνομαι. Προσπαθώ να φέρνω πρωτοποριακά προϊόντα αλλά και ότι μπορεί να έχει ανάγκη τα κοινό της Θεσσαλονίκης. Δίνω και πολύ μεγάλη σημασία στη συσκευασία, θέλω να είναι όμορφα παρουσιασμένα και φροντισμένα τα εσώρουχα.
Είσαι πάντα πολύ περιποιημένη και με στυλ. Είσαι και προσφάτως γιαγιά. Έχεις πρόβλημα με τα χρόνια που περνάνε;
Έχω μια ισορροπημένη σχέση με τον εαυτό μου και την οικογένεια μου. Δέχομαι τις αλλαγές του χρόνου, δεν με φοβίζουν και δεν με αγχώνουν. Προσπαθώ να περιορίσω τις φθορές του χρόνου στο σώμα μου αλλά χωρίς υπερβολές. Το στυλ και η περιποίηση είναι κάτι που μου αρέσει πολύ. Το κάνω για τον εαυτό μου, για την δική μου ευχαρίστηση και την δική μου ψυχολογία. Είναι όπως εγώ θέλω να είμαι.
Θα ήθελες να σταματήσεις να δουλεύεις, το σκέφτεσαι ότι τα χρόνια περνάνε, θέλεις να ξεκουραστείς;
Αυτό δεν το σκέφτηκα ποτέ. Αντίθετα πιστεύω ότι τα πιο δημιουργικά χρόνια μιας γυναίκας είναι όταν έχει τελειώσει με το άγχος και την πίεση της ανατροφής των παιδιών και τότε μπορεί να αφιερώσει πολύ χρόνο και ενέργεια στην καριέρα της και στον εαυτό της, σ αυτά που θέλει να κάνει. 


Τι ήθελες να γίνεις όταν ήσουν μικρή ποια ήταν τότε τα όνειρά σου;
Επειδή μεγάλωσα στο χώρο των ρούχων, αυτό ήθελα να κάνω. Μου άρεσε η μόδα, το ρούχο, το styling. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι κάνω κάτι διαφορετικό. Τα παιδικά μου όνειρα και οι επαγγελματικές μου φιλοδοξίες, ευτυχώς πραγματοποιήθηκαν ολοκληρωτικά. Από μικρή, από μαθήτρια μου άρεσε να φροντίζω τον εαυτό μου, να είμαι περιποιημένη, η φιλαρέσκεια υπήρχε πάντα μέσα μου. Δεν έβγαινα χωρίς μεηκ απ , άρωμα και φτιαγμένο μαλλί.
Τι θα έλεγε εκείνο το μικρό κορίτσι αν έβλεπε την γυναίκα που είσαι σήμερα;
Πιστεύω ότι έχω κάνει περήφανο και χαρούμενο το μικρό ευαίσθητο παιδί που οραματιζόταν να εξελιχθεί προσωπικά και επαγγελματικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου