Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΠΑΠΑ






Την συνέντευξη και τον παπά παίρνουν ο Γιώργος Τσιτιρίδης.


Σηκώθηκε από το κρεβάτι.
Θέλεις καφέ ?μου είπε
Ε βάλε λίγο..
Απο το ύφος του κατάλαβα οτι μάλλον πέρασε καλά.
Ξεκινήσαμε να μιλάμε
Στο κρεβάτι θα γίνει ?
Δεν πρέπει να μιλάμε σε ενα τραπέζι?
Γιατι ειναι απαραίτητο?


  1. Πώς και πότε αποφάσισες να γίνεις ιερομόναχος?
Απο μικρή ηλικία το πήρα απόφαση γιατί το ήθελα πολύ.  Με κάνανε αρχικά μοναχό και έμεινα σε ενα μοναστήρι.
  1. Το έκανες ενώ ήξερες την έλξη σου προς το ίδιο φύλο?
Ναι το ήξερα οτι μου άρεσαν τα αγόρια , την έλξη προς τους άντρες την είχα απο πάντα και ήξερα και τις επιπτώσεις που θα είχε για εναν παπά αν ανακαλύπτανε ξαφνικά οτι ειναι ομοφυλόφιλος αλλά εγω το ήθελα τόσο πολυ ήταν ενα όνειρο ζωής μου και γ αυτο τίποτα δεν με σταμάτησε.
  1. Η εκκλησία όμως θεωρεί την ομοφυλοφιλία μεγάλη αμαρτία…
Ναι αυτο ειναι αλήθεια.Βάση των κανόνων της οι οποιοι λένε “πόρνοι , μοίχοι και αρσενοκοίτες δεν έχουν θέση στη βασιλεία του θεού”. Υπάρχει όμως και η μετάνοια. Ειδικά η τελευταία μετάνοια σου προς το θεό. Αν την κάνεις με ειλικρίνια και πιστεύεις πάρα πολυ σ αυτήν τότε οτι και να εχεις  κανει ο θεός το συγχωρεί.
  1. Πότε γίνετε η μετάνοια?
Ε κάποια στιγμή γίνεται... Κάποια στιγμή μετανοιείς.




  1. Πιστεύεις ότι ο θεός  αν υπάρχει γιατί κατ αλλους δεν υπάρχει
είναι τόσο αυστηρός με τις σεξουαλικές μας επιλογές?
Ο θεός υπήρχε , υπάρχει και πάντα θα υπάρχει. Ο θεός δεν  ειναι τιμωρός και δεν ειναι εκδηκιτικός  στο θέμα της σεξουαλικότητας. Ακόμα και το φονιά τον συγχωρεί. Ο θεός ειναι φιλευσπλαχνος και σου δίνει το δικαίωμα της μετάνοιας.

  1. Τι θα έλεγες σε ένα παιδί που στην εξομολόγηση θα σου έλεγε ότι είναι ομοφυλόφιλος?
Σαν πνευματικός θα του έλεγα οτι η ομοφυλοφιλία ειναι αμαρτία και αν μπορεί να την αποφύγει. Επειδη όμως ειμαι και εγω ομοφυλόφιλος δεν θα μπορούσε να το σηκώσει η συνήδηση μου να το τιμωρήσω. Θα του έδειχνα επιείκια και θα του έδινα να καταλάβει οτι δεν πρέπει να το ξανακάνει. Οτι αυτο θα έχει επιπτώσεις.
  1. Θα πεις σε ενα παιδί να μην το ξανακάνει ενω το κάνεις εσυ?
Το παιδί ομως δεν ξέρει τι κάνω εγω η οτι ειμαι ομοφυλόφιλος. Πρέπει κάπως να το χειρειστώ το θέμα. Πρέπει να του πω πέντε πράγματα γύρω απο το θέμα αυτο και να προσπαθήσω να μην πάρω θέση.


  1. Οι ομοφυλόφιλοι παπάδες είναι πολλοί?
Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν ομοφυλόφιλοι στον κληρο και αυτό οχι γιατί γίνανε κατα την διάρκεια της ζωής τους ως παπάδες και μοναχοί αλλά γιατί το ένιωθαν και το ήξεραν και πρίν χειροτονηθούν.
  1. Γιατί ενώ υπάρχουν τόσοι είναι όλοι υπέρμαχοι εχθροί της σεξουαλικότητας και της ομοφυλοφιλίας
Διότι η κοινωνία ειναι συντιριτική υπάρχουν ταμπού και γιατί και οι παπάδες δεν τα έχουν βρει πρώτα απ όλα με τον εαυτό τους. Το βασικότερο ειναι οτι θέλουν να δείχνουν οτι ειναι ηθικοί και να εχουν μια θετική εικόνα προς την ελληνική κοινωνία. Θα πρέπει κατα τη γνώμη μου να ειναι πιο διακρητικοι και να μην κατακρίνουν με τόση αυστηρότητα πράγματα τα οποία τους αφορούν και υπάρχουν στο οίκο τους. Αυτο ειναι μεγάλη υποκρισία.
  1. Ποια είναι η επίσημη γραμμή της εκκλησίας για το σέξ?
Τριτη και Πέμπτη στα αντρόγυνα. Για όλους τους άλλους είτε στρέητ είτε γκει ειναι αμαρτία. Πρέπει να υπάρχει αποχή.


  1.  Ειναι αυτο ρεαλιστικο το 2010 ?
Μπορει να ζούμε στο 2010 αλλά χρειάζονται και κάποιοι κανόνες κάποια μέτρα και σταθμά. Δεν μπορούμε να τα αφήνουμε όλα ελεύθερα.
Βέβαια και αυτο εχεις τις επιπτώσεις του δηλαδή να απομακρύνονται οι άνθρωποι απο την εκκλησία ενω μπορει να την εχουν και να τους εχει ανάγκη.
  1. Πως μπορείς να συνδυάζεις την γκέη ζωή με την εκκλησία?
Ειναι πολύ δύσκολο. Δεν συνδιάζεται καθόλου εύκολα. Εχω την ιδαιτερότητα μου και δεν πρέπει να το δείχνω ,να δίνω δικαιώματα. Ολα γινονται μυστικα. Και απο την άλλη δεν πρέπει και κανεις να μαθει οτι ειμαι παπάς. Δυσκολο
  1. Θα παρατούσες ποτέ την θέση σου για έναν έρωτα?
Οχι γιατί αυτο ήταν το ονειρο της ζωής μου και αυτο ήθελα να κάνω.
Ο έρωτας έρχεται και παρέρχεται αυτο ειναι για μια ζωή. Αν μ αγαπάει τόσο ας σεβαστεί και ας δεχτεί αυτο που ειμαι και εγω θα τον δεχτώ οπως ειναι. Και δεν το κάνω για τα χρηματα και γιατι φοβαμαι να μην χάσω  τη σιγουρη θεση το κανω γιατι το αγαπάω.
  1. Τι πιστεύεις ότι πρέπει να αλλάξει στην εκκλησία ?
Δεν θα άλλαζα κατι. Το μόνο που θα ήθελα ειναι η εκκλησία να μπορεί να πάει κοντά στην νεολαία. Στα καφέ και στα μπαρ και να συνομιλήσει με τα παιδία αυτα.
Αυτο θα θελα να κάνω εγω


  1. Πως βλέπεις την γκέη ζωή στην Ελλάδα ?
Η γκέι εχουν πλέον απελευθερωθεί. Υπάρχει ακόμα ειδικά στην Ελλάδα η καταπίεση και η ζωή για εναν ομοφυλόφιλο ειναι δύσκολη αλλα προχωράμε γίνονται βήματα. Υπάρχουν πλέον ομάδες , μπαράκια , σάουνες , οτι θέλει ο γκέι μπορει να το βρεί και ειναι ευκολότερη η εύρεση συντρόφου.
  1. Να παντρεύονται οι άντρες με πολιτκό γάμο?
Οι γκέι σχέσεις δεν κρατάνε . Ουτε οι γκέι γάμοι αν γινότανε θα κρατούσαν κατα τη γνώμη μου. Δεν μπορούν να κάνουν παιδιά δεν μπορεί η κοινωνία να το αποδεχτεί εύκολα. Αν βέβαια το αισθάνονται και το θέλουν ειναι μια επιλογή και αυτή και ειναι δικαιωμά τους και πρέπει να μπορούν να το κάνουν.




  1. Να υιοθετούν παιδιά?
Το θέμα αυτο ειναι λίγο δύσκολο για τα παιδιά.
Θα μεγαλώσουν σε ενα σπίτι με δυο άντρες η δυο γυναίκες και σε μια κοινωνία στην οποία θα πρέπει να δώσουν λόγο γ αυτο. Τι θα λένε τα παιδιά στο σχολείο οι φίλοι τους κ.τλ. Αυτο ειναι το δύσκολο. Κατα τα άλλα πιστεύω οτι οι ομοφυλόφιλοι θα μπορούσαν να γίνουν οι καλύτεροι γονείς. Ειμαι σύγουρος πως οτι στερηθηκαν απο αγάπη θα την μεταδώσουν σε ενα παιδί το οποίο θα μεγάλωνε παρα πολυ καλα και με πάρα πολύ αγάπη και φροντίδα.
  1. Μοναχισμός χωρίς πειρασμούς υπάρχει?
Οχι δεν υπάρχει. Οι πειρασμοί πολλοί.
Αλλοι ενδίδουν, κάποιοι ξεσπούν δεν αντέχουν και πετάνε το ράσο. Αυτοί που δεν ενδιδουν καθόλου ειναι αγωνιστές και ήρωες.
Καλό Πάσχα.


(Πρωτη δημοσίευση περιοδικό Screw)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου