Τους είδα πρώτη φορά σε μια συνάντηση στο στέκι της αντιρατσιστικής για την δημιουργία του πρώτου Thessaloniki Pride και το πρώτο που σκέφτηκα μέσα μου ήταν «Τι ωραίο ζευγάρι». Όταν άρχισαν να μιλάνε (ο Τόλης περισσότερο) κατάλαβα ότι είχα μπροστά μου δυο πολύ ενδιαφέροντες ανθρώπους για πολλούς λόγους.


koritsia_13 koritsia_12 koritsia_1
Ποια είναι η ιστορία της γνωριμίας σας, το love story;
Φώτης: Μεγάλη (γέλια) Με τον Τόλη πηγαίναμε στο ίδιο σχολείο από το δημοτικό, αλλά γνωριστήκαμε επίσημα στο γυμνάσιο. Τα είχα με την πρώην κολλητή του και το αστείο είναι ότι δεν συμπαθιόμασταν στην αρχή. Εγώ τον θεωρούσα πολύ πληθωρικό, ότι θέλει να επιβάλει την γνώμη του, αυτός εμένα πολύ ποζερά επειδή ντυνόμουν πολύ πανκ τότε. Άσε που πίστευε στην αρχή ότι του κλέβω την κολλητή, γιατί αυτή δεν το δήλωνε ότι έχουμε δεσμό.
Ήσουν open σε εκείνη την ηλικία;
Φώτης: Οpen, αλλά λίγο μπερδεμένος.
Τόλης: Εγώ ήμουν ένα στρέιτ κορίτσι, αλλά χωρίς να έχω κανένα πρόβλημα με τους γκέι.
Με αγόρια είχες σχέσεις;
Τόλης: Όχι, δεν είχα ποτέ, αλλά μου άρεσε ένας, η πρώτη μου σχέση είναι ο Φώτης.
Φώτης: Και εγώ είχα σχέση και έχω κάνει και σέξ με αγόρι. Ήταν πολύ ανοιχτός σε πολλά θέματα, του έλεγα ας πούμε νιώθω αγόρι σαν πλάκα, αλλά αυτός ήταν κομπλέ μ’ αυτό, δεν ήταν κακή εμπειρία. Ο ίδιος ήταν μια χαρά, η σχέση κυρίως ήταν η δική μου φάση, που ήταν πολύ μπερδεμένη. Μετά, με έναν τύπο που τα είχα, ήμασταν πιο πολύ σαν φιλαράκια. Μετά ξεκίνησα εμπειρίες με κοπέλες γιατί κάτι δεν μου πήγαινε καλά και ψαχνόμουν.
Τότε στον περίγυρο έλεγες ότι είσαι γκέι;
Φώτης: Όχι, κάτι σε φάση μπερδεμένη, κάτι σαν μπαϊσέξουαλ, -το πανσέξουαλ δεν ήξερα ακόμα τι είναι, ήμουν σε φάση ότι είμαι ανοιχτός και ότι το ψάχνω και επειδή ο περίγυρος ήταν λίγο εναλλακτικός κόσμος, δεν είχα ιδιαίτερο πρόβλημα, οι παρέες μου ήταν από τον αντιεξουσιαστικό χώρο. Ρατσισμό είχα φάει από την γειτονιά μου, από άσχετους τύπους, λέγανε πώς είσαι έτσι, βάψου λίγο, ήταν και μια τύπισσα που ήθελε με το ζόρι να μου βάλει φούστα, μου λέγανε σαν αγόρι είσαι κτλ .
Και μετά πως συνεχίζεται η ιστορία;
Φώτης: Εγώ χώρισα με αυτήν την κοπέλα τελικά. Χαθήκαμε με τον Τόλη γιατί εγώ πήγα λύκειο, αυτός ήταν στο γυμνάσιο στο ίδιο σχολείο πάλι, αλλά απόγευμα και στο ελάχιστο πετυχαινόμασταν. Έφευγα εγώ, ερχόταν αυτός. Αυτός περνούσε συχνά από Ναβαρίνου τότε, καθόμουν εκεί με την παρέα μου, χαιρετιόμασταν και έφευγε. Μια μέρα έρχεται, λέει «γεια σας παιδιά, τι κάνετε» και αρχίζουμε να μιλάμε, κάθεται, μας κερνάει μπύρες, πιάσαμε την πάρλα και γύρισα στο σπίτι στις δύο η ώρα. Ήμασταν και μικρά τότε για να ξενυχτάμε. Βρήκα μετά από πολύ καιρό ένα άτομο να μιλήσω και βρήκα την άγια χαρά μου και από εκείνη την μέρα μέχρι σήμερα είμαστε κάθε μέρα μαζί. Όλη μέρα.
Εσύ γιατί το έκανες εκείνο το βράδυ αυτό;
Τόλης: Δεν ξέρω, δεν υπήρχε πρόθεση, είχαμε καιρό να βρεθούμε και εκείνη τη μέρα εντελώς συγκυριακά δεν είχα και εγώ παρέα. Κάτσαμε, τα είπαμε και ήταν διαφορετικά τα πράγματα, συμπονηθήκαμε, ήταν διαφορετικές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες μιλούσαμε πλέον.
koritsia_3 koritsia_17
Νιώσατε κάτι ερωτικό από την αρχή;
Φώτης: Όχι από την πρώτη στιγμή, μετά από κανένα μήνα άρχισα να τον βλέπω λίγο αλλιώς. Εγώ όμως ήμουν ανοιχτός, είχα κάνει κάτι, αυτός δεν είχε κάνει κάτι ούτε με αγόρι ούτε με κορίτσι. Ήταν σε λίγο παιδική φάση και το χειρότερο; Ήταν και ερωτευμένος με έναν τύπο πάρα πολύ. Και πέρασα ένα ολόκληρο καλοκαίρι να με πρήζει τα αρχίδια για τον τύπο.
Τόλης: Ήμουν ερωτευμένος μ’ εκείνον, αλλά παρ’ όλα αυτά τον Φώτη τον είχα πάρα πολύ ψηλά, τον αγαπούσα πάρα πολύ, όλη μέρα του έγραφα γράμματα, του έφτιαχνα ζωγραφιές, περπατούσαμε χέρι –χέρι, λέγαμε αγάπη μου, μωρό μου… Εγώ δεν σκεφτόμουν συνειδητά ότι μπορεί να τον έβλεπα διαφορετικά, άλλα φαινότανε ότι είμαι ερωτευμένος. Η μαμά μου με ρώτησε αν τα έχουμε και ένα άλλο παιδί στο δρόμο μάς είχε περάσει για ζευγάρι. Όλοι νομίζανε ότι έχουμε σχέση γιατί φαινότανε από την συμπεριφορά μας. Δεν  είχα ποτέ και κάποια εμπειρία για να μπορώ να καταλάβω αν αυτό που νιώθω είναι ερωτικό ή φιλικό. Ήμασταν καλά, δεν το έψαχνα παραπάνω, αυτό μου αρκούσε τότε. Ωστόσο και εγώ πετούσα υπονοούμενα, έλεγα διάφορα, επίσης όταν έκανε κάτι πέθαινα από την ζήλεια μου. Θυμάμαι ότι έσκαγα, αλλά ήμουν πολύ παιδί. Ένα βράδυ θα πηγαίναμε σε ένα πάρτι και είπα στο Φώτη να έρθει να μείνει σε μένα, θα λείπανε οι γονείς μου και θα μπορούσαμε να κάτσουμε μέχρι πιο αργά έξω. Εγώ στο πάρτυ ήπια, ήταν η πρώτη φορά, δεν είχα πιεί ποτέ κι έγινα τύφλα, κουρούμπελο.
Φώτης: Τον κουβαλούσα και στο δρόμο έκανε ό,τι καφρίλα μπορείς να φανταστείς
Τόλης: Πάμε να κοιμηθούμε και αρχίζω να τον φιλάω, μου βγήκε, αυτός δεν έκανε τίποτα. Εγώ τον άρπαξα και μου έλεγε σταμάτα, δεν ξέρεις τι κάνεις, έχεις μεθύσει. Εγώ να λέω τόσο καιρό είμαι ερωτευμένος μαζί σου και όλα αυτά, ήθελα λίγο σπρώξιμο για να τα πω και για να τα βγάλω.
Φώτης : Όταν ξυπνήσαμε αρχίσαμε να μιλάμε για άσχετα πράγματα και κατάλαβα ότι δεν θυμότανε και πολύ καλά τι έγινε.
Τόλης: Δεν είχα πρόβλημα με αυτό που έγινε. Δεν ξύπνησα και σκέφτηκα  είμαι λεσβία, είναι φοβερό. Δεν άρχισα να σκέφτομαι «τι είμαι; άλλαξε τώρα κάτι;», ήξερα ότι τον θέλω. Δεν ξεκαθαρίσαμε τι έχουμε ακριβώς, ότι έχουμε σχέση, ήταν κάτι σαν κολλητάρια που κάνουν πολλά μαζί. Εγώ συνέχισα να θέλω και τον άλλον τον τύπο.
Φώτης: Και εγώ τότε περνούσα την καταπιεσμένη τρανς φάση μου και μια κατάθλιψη και ήμασταν λίγο ο καθένας στην φάση του.
Τόλης: Οπότε περάσαμε μια περίεργη περίοδο. Δεν ήταν το ερωτικό που χαρακτήριζε την σχέση μας, αλλά η αγάπη. Ήμασταν οικογένεια, ήταν ο πιο σημαντικός άνθρωπος στην ζωή μου. Κάποια στιγμή κάναμε σεξ, τότε ήταν που άρχισα να τρώω τρελή καψούρα. Είχα ξεχάσει και τον άλλον και όλους και τα πάντα. Και μετά από αυτό εγώ το είπα σε όλους, φίλους, φίλες, συμμαθητές.
Πώς αντέδρασαν;
Τόλης: Πολύ καλύτερα από ό,τι πιστεύαμε. Είχαμε ένα παιδί γκέι στο σχολείο το οποίο το ενοχλούσαν πολύ, εμείς μάλλον επειδή το είπαμε ξεκάθαρα από την αρχή δεν είχαμε αντιδράσεις. Και επίσης, το αντρικό φύλο έχει για την κοινωνία μεγαλύτερη βαρύτητα, τις γυναίκες τις έχουν παραγκωνισμένες. Είναι φαλλοκρατική η κοινωνία μας. Φιλιόμασταν μπροστά στους καθηγητές και τους συμμαθητές μας. Εμείς το ζήσαμε καλά, δεν σημαίνει ότι ο καθένας θα το ζήσει με τον ίδιο τρόπο. Ήταν πιο εύκολο να βλέπουν δυο κορίτσια ερωτευμένα, αλλά ήταν και το πώς το αντιμετωπίσαμε και εμείς.
Οι γονείς πώς αντέδρασαν ;
Τόλης: Η μάνα μου όταν το έμαθε το πήρε πολύ άσχημα, ήθελε να με πάει στον ψυχολόγο, ήθελε να αλλάξουμε σπίτι, να μετακομίσουμε, αλλά ήμουν πολύ αδιαπραγμάτευτος. Είπα ή το δέχεσαι ή δεν το δέχεσαι και χέστηκα. Έβαζε τα κλάματα αλλά εγώ ανένδοτος. Ο πατέρας μου δεν το ήξερε, ούτε του το έχω πει, το έχει καταλάβει απλά δεν το έχω δηλώσει επειδή έχει απόψεις πολύ ακροδεξιές. Δεν συζητάμε και πολύ με τον πατέρα μου
Φώτης: Εμένα ο πατέρας μου είναι εντάξει, πολύ ανοιχτό άτομο, τον έχω και φίλο στο facebook οπότε εκεί μπορεί να τα δει όλα. Η μάνα μου με είχε ρωτήσει, της είπα ότι πειραματίζομαι και το είχε πάρει μια χαρά. Δεν είχε πρόβλημα. Και επειδή ο Τόλης έρχεται στο σπίτι κάθε μέρα όλη μέρα, από κινήσεις και περιστατικά ήμουν σίγουρος ότι το είχε καταλάβει και δεν μπήκα στην διαδικασία να της το πω. Και για λόγους αμηχανίας είπα να μην το συζητήσω κιόλας. Κάποια στιγμή, σε έναν καυγά που είχαμε της το είπα, έγινε τρίτος παγκόσμιος πόλεμος, με κατηγόρησε ότι την κορόιδευα τόσο καιρό. Το πήρε άσχημα. Μετά πήγε σε μια αντιμετώπιση το αγνοώ, δεν θέλω να μιλάω γι’ αυτό, κάνω σαν να μην υπάρχει.
koritsia_16 koritsia_19 koritsia_2
Άρα κάνατε σχέση.
Φώτης: Ναι, αλλά όχι μονογαμική. Ήμασταν σε μικρή ηλικία, ήταν κάτι που φαινότανε ότι θα κρατήσει και δεν είναι παροδικό. Με έπιασε και ένας φόβος τι γίνεται τώρα -και γι’ αυτό, και για να μπορέσουμε να ζήσουμε κι άλλες εμπειρίες.
Με κορίτσια, έτσι; Το κεφάλαιο αγόρια είχε κλείσει
Φώτης: Ναι, από κόμπλεξ, όμως, και γιατί δεν είχα κάνει το κάμινγκ άουτ ως τρανς. Τώρα με θεωρώ πανσέξουαλ, τότε είχαμε βάλει κάποια όρια -που στην πορεία άρχισαν να αλλάζουν. Τα πολύ κοντά μαλλιά δεν μ’ αρέσουν, ούτε και τα πάρα πολύ φαρδιά ρούχα, αλλά τότε έκοβα τα μαλλιά μου και φορούσα ό,τι πιο φαρδύ υπάρχει για να με περνάνε για αγόρι. Δεν αυτό που μ’ αρέσει, αλλά αυτό που με έκανε πιο πολύ αγόρι. Για καιρό, λοιπόν, έκανα σεξ μόνο ως ενεργητικός καθαρά, δεν έβγαζα καν τα ρούχα μου. Μετά άρχισα να λέω ότι νιώθω αγόρι και τίποτα άλλο και ήταν πάρα πολύ ωραία. Και ήθελα κάποια στιγμή να κάνω οπωσδήποτε την μετάβαση.
Τόλης: Όταν μου το είπε δεν στεναχωρήθηκα για το τι θα γίνει στη σχέση μας. Ήταν ο Φώτης, δεν άλλαζε τίποτα για μένα αν ήταν «ο» ή «η», το μόνο που φοβόμουν ήταν για την υγεία του και για τα χρήματα που θέλει μια επέμβαση. Για την ψυχολογία του επίσης, ήθελα να είναι καλά. Έκανα μεγάλη προσπάθεια να το περάσω στους φίλους μας, στον περίγυρό μας, τους διόρθωνα αν του μιλούσαν στο θηλυκό, άρχισα να γίνομαι πολύ θηλυκή, να μακραίνω τα μαλλιά μου, να βάφομαι για να αναδεικνύεται ο Φώτης ως αγόρι. Το έκανα για να το περάσω πιο εύκολα στον κόσμο, αλλά και να νιώσουμε ωραία στην σχέση και για πρώτη φορά στην ζωή μου καταπιεζόμουν πολύ. Αναπαριστούσαμε ένα στρέιτ ζευγάρι.
Φώτης: Και εκεί που λέγαμε πρώτα η σχέση μας, η αγάπη, και μετά οτιδήποτε και οποιοσδήποτε, ξαφνικά καταλήξαμε το ζευγαράκι που ποτέ δεν ήμασταν και δεν θέλαμε να γίνουμε. Μπήκαμε σε καλούπια.
Τόλης: Χωρίσαμε εντελώς για 2 εβδομάδες στις οποίες ήμουν χάλια και έκανα για πρώτη φορά κάτι με βιολογικό αγόρι και σαν ενεργητικός και σαν παθητικός. Και αυτός μου έκανε πράγματα και εγώ του έκανα πράγματα. Το γεγονός ότι έγινα ενεργητικός με άντρα με είχε μπερδέψει πάρα πολύ. Ένα βράδυ πριν φύγω διακοπές βρεθήκαμε με τον Φώτη και βγήκε ο γκέι από μέσα του, εμένα ο ενεργητικός από μέσα μου και έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να εκφραστούμε αλλιώς. Μετά μιλούσαμε στο ίντερνετ γιατί ήμουν μακριά αλλά λέγαμε συνέχεια γι’ αυτό το περιστατικό, πόσο ωραία ήταν, ότι ήταν άκρως σεξουαλικό και αρχίσαμε ένα role playing στο οποίο λέγαμε ότι και εγώ είμαι αγόρι και μάλιστα ενεργητικό αγόρι. Μέχρι να το παραδεχτούμε ότι το εννοούμε αυτό, πέρασε καιρός. Ήρθε εκεί που ήμουν στο εξωτερικό και για δέκα μέρες κάναμε μόνο σεξ! Για πρώτη φορά ήμουν ενεργητικός και βρήκαμε το νόημα τη ζωής, το νόημα του σεξ. Μου άρεσε πολύ, τρόμαξα από το πόσο πολύ μου άρεσε. Περάσαμε ωραία σε εκείνες τις διακοπές αλλά φοβόμασταν να γυρίσουμε. Όταν γυρίσαμε σκεφτόμουν συνέχεια αυτό το πράγμα, τι θέλω να κάνω με το σώμα μου. Έβλεπα όνειρα με μένα αλλιώς, μου έγινε μεγάλο πρόβλημα και έμμονη ιδέα και ήθελα να το ξεκαθαρίσω, ένιωθα κάτι πάρα πολύ δυνατό μέσα μου. Μετά δήλωσα και εγώ παντού ότι θέλω να με λέτε Τόλη.
Για σένα ήταν αλλιώς;
Τόλης: Ναι και είχα τσατιστεί πολύ γιατί δεν ήταν η αντιμετώπισή τους όμοια με του Φώτη. Σε μένα λέγανε δεν είσαι αγόρι, απλά κάνεις ό,τι κάνει.
Τώρα σε τι διαδικασία είστε;
Φώτης: Αναμονής. Θέλουμε να τα κάνουμε όλα, να φτάσουμε ως το τέλος. Η διαδικασία είναι η εξής: Περνάς από ψυχολόγο-ψυχίατρο, παίρνεις έγκριση αφού σε παρακολουθήσει λίγο καιρό, ξεκινάς ορμόνες και περιμένεις και εκεί κάποιο διάστημα για να δεις πώς είναι. Υποτίθεται ότι πρέπει να ζήσεις λίγο καιρό έτσι, μετά κάνεις μαστεκτομή για να γίνει πλήρης αλλαγή. Περιμένουμε να φύγουμε από τα σπίτια μας, να ζήσουμε μόνοι μας, να μαζέψουμε τα χρήματα. Υπάρχουν και πρακτικά ζητήματα και οι γονείς σε ό,τι έχει να κάνει με επεμβάσεις δεν νομίζω ότι θα είναι θετικοί.

Και η ταυτότητα σας; Ποια θα είναι η ταμπέλα;
Τόλης: Με τις ταμπέλες εμείς δεν τα πάμε καλά. Μπορείς να πεις ότι είμαστε δυο γκέι αγόρια, αλλά δεν αυτοπροσδιοριζόμαστε. Κάτι είμαστε, κάτι πρέπει να είμαστε, αλλά δεν μπορώ να πω ότι προσδιορίζομαι ως γκέι, ως τρανς άντρας. Άντρας ναι, αλλά gay όχι, γιατί είμαι πανσέξουαλ. Απλά, πρακτικά, από τη στιγμή που είμαι με τον Φώτη μονογαμικά, είμαι gay άντρας
Μετά την μετάβαση θα έχετε προβλήματα που δεν έχετε τώρα;
Φώτης: Σίγουρα θα έχουμε περισσότερα προβλήματα. Μέχρι τώρα δεν έχουμε βιώσει ρατσισμό, μετά θα έχουμε πολύ άσχημες αντιδράσεις και από εργασιακό μας περιβάλλον και στο δρόμο γιατί θα βλέπουν δυο αγόρια να περπατάνε χέρι-χέρι και να φιλιούνται.
Χιούμορ κάνετε με τις ταυτότητές σας ;
Ναι, μεταξύ μας μπορεί να μιλάμε στο θηλυκό να λέμε άι μωρή παθητικιά κτλ γιατί θεωρούμε ότι είναι τόσο δεδομένο ότι είμαστε αγόρια που όταν θα μιλήσουμε έτσι θα έχει πλάκα.


Πρώτη δημοσίευση περιοδικό Γκρέκα
 http://grekamag.gr/9155/